Jak rozwiązać problemy ze spamem

Przez on 25 marca, 2021

Każda skrzynka e-mail ma osobne miejsce na spam, czyli wiadomości, których jej właściciel najprawdopodobniej nie ma ochoty otrzymywać. I, rzeczywiście, trafiają tam najczęściej przypadkowe oferty, nachalne reklamy, czy też, zwykle pisane w języku angielskim, zagadkowe informacje o spadku czy o odnalezieniu dalekich krewnych, w które doprawdy lepiej nie klikać. Lądują tam też maile od nadawców, których zwykle ignorujemy, lub których wiadomości najczęściej usuwamy bez odczytania. Ale czasem, nie wiedzieć czemu, do spamu trafia też mail od kolegi z pracy ze zdjęciami ze wspólnej imprezy, albo newsletter ulubionego blogera.

Jeśli to ty jesteś autorem mailingu (w którego prowadzeniu pomóc może Freshmail.pl), zastanawiasz się pewnie, co zrobić, żeby twój e-mail nie podzielił losu wiadomości od tajemniczego adwokata zza oceanu i nie wpadł do zakładki „spam”, gdzie skazany będzie na wieczne zapomnienie. Nie do końca da się odgadnąć, co sprawia, że skrzynka chroni nas przed odebraniem tej właśnie, a nie innej wiadomości, pewne mechanizmy są jednak znane – więcej informacji znajdziesz na: https://freshmail.pl/blog/dlaczego-maile-wpadaja-do-spamu/. I ich właśnie, jako nadawca mailingu powinieneś unikać:

  1. Pozyskiwanie adresów z przypadkowych źródeł – jeden adres e-mail zdobyty uczciwie, ze zgodą jego właściciela na otrzymywanie newslettera jest więcej wart niż 10 adresów zdobytych „podstępem”, bo i tak prawdopodobieństwo, że wysłana do nich wiadomość nie wpadnie w spam jest nikłe.
  2. Trzymanie na liście mailingowej adresów, które nigdy nie otwierają twoich maili – tacy odbiorcy obniżają reputację twojej domeny, co może powodować, że coraz więcej skrzynek rozpoznawać ją będzie jako spam.
  3. Współdzielone IP – kiedy wysyłasz mailing z tego samego IP, co inny nadawca, to jego kiepska reputacja będzie rzutować również na twoją. Innymi słowy – jeśli on wysyła spam, to twoje wartościowe wiadomości zostaną również jako spam potraktowane.
  4. Brak responsywności mailingu – jeśli wysyłasz maile, które źle wyglądają na ekranie użytkownika (np. zdjęcia się nie mieszczą lub długo ładują), to mogą one szybko zacząć go irytować i wylądować w spamie. Rozwiązaniem jest używanie urządzeń, które dostosują szablon maila do przeglądarki odbiorcy (możesz wypróbować tę opcję na Freshmail.pl).
  5. Brak weryfikacji domeny – chcesz regularnie wysyłać maile? Najpierw zadbaj o uwierzytelnienie domeny, z której zamierzasz je nadawać, inaczej filtry antyspamowe zadbają o to, aby twoja wiadomość nie wyświetliła się odbiorcy.

Pamiętaj jeszcze o jednym – przede wszystkim wysyłaj wartościowe i spójne treściowo z twoją marką maile osobom, które sobie tego życzą. Wówczas możesz liczyć na to, że będą one chętnie otwierane i czytane, a reputacja twojej domeny będzie tylko rosnąć.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *