Jak najlepiej zaprezentować treści na stronie internetowej

Przez on 30 września, 2016

Tworząc stronę internetową dla użytkownika oraz wyszukiwarki powinniśmy brać pod uwagę nie tylko własne preferencje i gust ale skupić się na potrzebach odwiedzających naszą witrynę, na tym jakich informacji na naszej stronie mogą szukać internauci oraz jaki typ strony będzie do prezentacji naszych treści najbardziej odpowiedni.

Architektura informacji – zarys jeszcze przed projektem

Warto poświęcić parę chwil na zastanowienie się nad tym czego chcemy, co chcemy dać naszym użytkownikom, co jest najważniejsze dla projektowanej strony internetowej wraz z wykonawcą. Dobrze wykonana architektura informacji strony internetowej posłuży Tobie czytelniku za przykład. Zawierać powinna znakomitą hierarchię oraz rozplanowanie treści i dodatkowe moduły strony. To podstawowe kwestie mające wpływ na użyteczność naszego projektu i sukces przyszłej inwestycji w stronę internetową.

Projektujemy makietę dla naszej strony www

Projekt graficzny najlepiej by był dopasowany do możliwości obsługi tworzonej strony przez użytkowników, a osiągą się to poprzez właściwe rozplanowanie informacji na etapie tworzenia makiet naszej witryny. To podstawowy etap przy realizacji większych stron niż firmowe składające sie z kilku podstron. Przy realizacji bardziej złożonego serwisu internetowego bez odpowiedniego UX nie jesteśmy w stanie zaprojektować wszystkich mechanizmów biorąc pod uwagę tylko wygląd i samą grafikę. To rusztowanie strony i jej szkielet inaczej również layout opracowywany poprzez ustawienie bloków i nadanie im funkcji stanowi bazę i fundament do dalszej pracy grafika.

Podczas tego etapu mają miejsce również konsultacje na linii grafik / klient / projektant UX by całość koncepcji była na bieżąco akceptowana i w razie wątpliwości któregoś z nich poprawiana do osiągnięcia ostatecznego kształtu akceptowanego przez twórców. Jest to istotny element często pomijany z braku czasu lub budżetu, w skutek czego powstają kopie lub serwisy na szablonach nie do końca odpowiadające potrzebom użytkowników, można tutaj też dopatrywać się braku sukcesu takiej strony właśnie w mało rzetelnym podejściu do opracowania i sprostaniu potrzebom potencjalnego odbiorcy naszych treści, które to źle przedstawione, w sposób mało intuicyjny nikogo nie mają szansy zainteresować.

Grafika strony to gust klienta i konkurencji w branży

Ludzkie oko to potężna maszyna, analizuje tysiące obrazów, słów i haseł… W dobie internetu bombardowani jesteśmy terabajtami niepotrzebnych informacji które do nas docierają. Jedynie ściśle dopasowane i przemyślane strategie mają sens bycia. Mając już opracowany schemat naszej strony oraz strukturę i potrzebną makietę w tym miejscu powstaje projekt graficzny – elementarna i bardzo indywidualna kwestia każdego zlecenia – tutaj warto przemyśleć i poddać próbie wiele rozwiązań od koloru fontu i jego szarości finalne spojrzenie na projekt po ukończeniu czy całość jest schludna i chwyta oko przeglądającego.

Projektowanie zaczynamy od strony głównej, najważniejszej części serwisu na którą trafia użytkownik, a która to decyduje o jego dalszych losach na stronie – czy odwiedzi te strony na których nam zależy czy też może nie zrozumie naszego zamysłu twórczego i wyjdzie ze strony… Dlatego doświadczenie podpowiada również na tym etapie przeprowadzać wiele testów i badań np. dobrze wysłać projekt nawet nieukończony znajomym czy zapytać o opinie na forach. Warto nawet na końcu sprawdzić jeszcze np. inną kolorystykę czy aby nie będzie lepszym zachęceniem do przeczytania artykułu.

Optymalizacja SEO – bez tego nie wybijesz się w Google

Koniec końców po wdrożeniu strony na serwer przychodzi etap jej promocji i dalszych losów. Podczas projektowania i na etapie wdrażania dobrze zainwestować w zagadnienia optymalizacji strony SEO dla wyszukiwarki Google. Projekt i strona nawet najlepsza na świecie bez tego zabiegu będzie niewidoczna dla potencjalnego odbiorcy który nawet chcąc znaleźć naszą stronę internecie nie dotrze do niej w gąszczu konkurencji plasującej się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania.