Co powinien zawierać dobry raport SEO

Przez on 24 sierpnia, 2017

Budowanie renomy i pozytywnego wizerunku to podstawa działania w każdej branży – od kebabowni po firmę produkującą satelity. Jednym z kluczowych elementów powyższych działań jest konstruowanie raportów, pozwalających Naszym klientom zapoznać się z rezultatami prowadzonych prac, a przede wszystkim pokazujących im za co płacą i pozwalających utwierdzić w przekonaniu, że korzystanie z oferowanych usług przynosi im konkretne korzyści. Dlatego warto dobrze zastanowić się nad tym, co powinien zawierać kompleksowy, właściwie przygotowany raport. Poniżej przedstawiamy cztery, naszym zdaniem najważniejsze, elementy bez których nie może się obejść dobry raport.
Podstawą jest zrzut ekranu z panelu monitorującego frazy kluczowe – z punktu widzenia klienta jest to chyba najbardziej obrazowe narzędzie, pozwalające na śledzenie rezultatów pracy wykonywanej przez pozycjonera. Dzięki niemu ma możliwość zaobserwowania ruchu w miesięcznym rankingu i zaobserwowania zmian pozycji fraz, na które pozycjonowana jest strona.
Drugim z istotnych elementów są dane z Google Search Console. Pozwala nam ona na prezentację informacji dotyczących m.in. jakie frazy wpisywali użytkownicy, z jakich urządzeń odwiedzali stronę, z jakich krajów pochodził największy ruch, współczynnika CTR i wiele innych wzbudzających szczególne zainteresowanie klienta.
Przygotowując raport musimy pamiętać o zachowaniu jak największej transparentności prowadzonych przez Nas działań – udzielanie precyzyjnych, kompleksowych informacji buduje wizerunek godnego zaufania profesjonalisty. Zdawkowy charakter raportu, np. w zakresie pozyskanych do strony linków, może wzbudzić w bardziej świadomych klientach podejrzenia, a nawet doprowadzić do zakończenia współpracy. Warto o tym pamiętać, zastanawiając się nad tym, co umieścimy w dokumencie przedstawionym klientowi i nie rezygnować z zamieszczenia wykazu linków – powyższe jest trzecim z ważnych elementów.

Czwartym z ważnych, chociaż stosunkowo często pomijanych, składników sprawozdania powinno być opisanie przyszłych planowanych działań oraz oczekiwanych skutków ich wdrożenia. W ten sposób utwierdzamy zleceniodawcę w przekonaniu, że podejmowane działania nie są chaotyczne, ale stanowią część starannie przemyślanej strategii.
Skonstruowanie przejrzystego raportu jest niezbędnym krokiem na długiej drodze do budowania renomy. Pomaga zbudować pozytywne relacje z klientem, świadczy dobrze o Naszym profesjonalizmie, a także – a może przede wszystkim – pozwala nawet zupełnie nieznającym tematyki pozycjonowania klientom na zrozumienie związanych z nim podstawowych zagadnień oraz, przynajmniej orientacyjnej, oceny wykonanej pracy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *